loading...

بيلدينگ ساز

دنيا رو بايد ساخت. خودش به تنهايي كاري ازش بر نمياد.

بازدید : 303
11 زمان : 1399:2

اعتماد به نفس در مورد توانايي نيست؛ در مورد اعتقاد است همانطور كه در نقل قول رند مشهود است ، يك احساس سالم از اعتقاد به خودش مي تواند مسيري طولاني را طي كند.

اعتماد به نفس در مورد توانايي نيست؛ در مورد اعتقاد است همانطور كه در نقل قول رند مشهود است ، يك احساس سالم از اعتقاد به خودش مي تواند مسيري طولاني را طي كند.


اعتقاد و اعتماد به نفس مانند مرغ و تخم مرغ است ، كه به طور غيرقابل تفكيك به گونه اي پيوند مي خورند كه مهم نيست كه كدام يك از اول به اين دليل باشند كه براي موجوديت ديگر ضروري است. هنگام اعتماد به نفس ، بايد ايمان داشته باشيم و بايد اعتقاد داشته باشيم كه درست است كه اعتقاد داريم درست است.


هيچ كس با اطمينان متولد نمي شود. اعتماد به نفس و اعتقادات شما توسط تجربيات زندگي شده شما شكل مي گيرد ، از جمله شكست و نااميدي كه مي تواند باعث شود شما هر آنچه را كه فكر مي كرديد مي دانيد زير سوال ببريد.


هنگامي كه اعتقادات خود را زير سوال مي بريد ، اين به طور مستقيم بر توانايي شما براي اطمينان خاطر تأثير مي گذارد. با اين حال ، تقريباً مطمئن است كه شما هر از گاهي شكست خواهيد خورد و نااميد خواهيد شد. بنابراين دانستن چگونگي حفظ اعتماد به نفس در برابر آن نكات كم اهميت است.


در تلاش براي كمك به شما در جلوگيري از اثرات بي ثبات كننده از ناكامي و نااميدي ، 5 مرحله براي ايجاد اعتماد به نفس است كه غيرقابل تغيير است.


1. بيانيه اعتقادي شخصي قوي ايجاد كنيد
يك جمله اعتقاد قوي يا تأييد ، مي تواند يك تغيير دهنده بازي باشد. بيان اعتقاد شما بايد هم تقطير عقايد شما باشد و هم يك اظهار تشويق كه شما را به ياد تواناييهاي خود مي اندازد. شما بايد وقتي احساس اعتقاد خود را به خودتان مي گوييد ، احساس مثبت و توانمندي كنيد.


يك نمونه از اظهارات اعتقادي اين است: "من بدون توجه به شرايط ، بدون ترس موفق مي شوم و پيروزمندانه مي شوم." در اين بيانيه مي توان به توانايي غلبه بر ناكامي ها و نااميدي هاي زندگي اشاره كرد ، در حالي كه هنوز هر كاري كه بايد انجام شود را انجام مي دهد.


به منظور ايجاد اعتقاد خود:
10 دقيقه وقت بگذاريد تا برخي از چالش هايي را كه تاكنون با آن روبرو شده ايد و هر موضوع ديگري كه در زندگي شما به وجود آمده است را بنويسيد.


10 دقيقه ديگر را صرف توليد برخي از گفته هاي اعتقادات احتمالي (هر يك 1 يا 2 جمله) كنيد كه توانايي شما براي غلبه بر آن چالش ها و بالا رفتن از هر منفي ارائه شده توسط مضامين را در عين حال كه هنوز هم مثبت را در بر مي گيرند خلاصه مي كنيد.


5-10 دقيقه را صرف گفتن جمله هايي كنيد كه با صداي بلند بيان كرده ايد.جمله اي را انتخاب كنيد كه مثبت ترين احساسات و اعتماد به نفس را هنگام تلاوت شما برانگيزد.


پس از اتمام اين جمله ، آن را به خاطر بسپار ، آن را روي آينه حمام خود بنويس يا در صورت نياز به وانت ، آن را در جيب خود قرار دهيد تا به آن مراجعه كند. تلاوت هاي مكرر بيانيه اعتقاد شما با صداي بلند يا دروني ، پايه و اساس اعتماد به نفس طولاني مدت را آغاز مي كند.


2. تمرين ، تمرين ، تمرين
از طريق تكرار ، تسهيلات به دست مي آوريم. هرچه بيشتر با اعتماد به نفس تمرين كنيد ، اطمينان بيشتري خواهيد داشت.


مواردي وجود دارد كه شما از قبل مي دانيد كه به آنها خوب يا توانايي داريد. داده هاي مربوط به آن رويدادهاي گذشته مي تواند مفيد واقع شود زيرا شما با اطمينان عمل مي كنيد ، به ويژه هنگامي كه از آن به عنوان شواهدي براي حمايت از اين عقيده استفاده كنيد كه مي توانيد هر كاري را كه در آن لحظه لازم است انجام دهيد.


هر زمان كه فكر كنيد مي توانيد كاري را انجام داده و يا انتظار را تحقق بخشيد ، فرصتي براي تمرين اعتماد به نفس است. به سادگي ابراز اعتماد به نفس با صداي بلند با اعتماد به نفس خود يا ديگران مي تواند يك تأثير واقعاً تحول گرا داشته باشد.


عمل كلام سازي اعتماد به نفس شما بلافاصله باعث افزايش وزن بيشتر به يك باور مثبت مي شود و به اشتراك گذاري آن با ديگران اين امكان را براي شما فراهم مي آورد كه شما را در آن عقيده اعتبار و حمايت كنند. هنگامي كه آنها اعتماد به نفس خود را ابراز مي كنند ، به شما در ايجاد اعتماد به نفس كمك مي كند.


شما بايد اعتماد به نفس خود را مانند عضله تقويت كنيد ، در غير اين صورت وقتي زندگي شما را با نااميدي غيرمنتظره مواجه مي كند شانس نداريد.


3. با افراد با اعتماد به نفس و شايسته خود را احاطه كنيد
شما بازتاب هم افرادي هستيد كه وقت خود را با آنها مي گذرانيد و هم محيط خود را. بنابراين ، اطمينان حاصل كنيد كه وقت خود را با افرادي مي گذرانيد كه اعتماد به نفس خود را نشان مي دهند مهم است. آنها رفتارهايي را انجام مي دهند كه براي رشد شما مفيد است.


تماشاي ديگران با وجود چالش هاي زندگي ، اعتماد به نفس خود را اعمال مي كنند ، به تعميق اعتقاد و اعتماد به نفس در خود كمك مي كند. حضور آنها نه تنها به عنوان يادآوري چگونگي اعتماد به نفس در اوقات سخت ، بلكه يادآوري مي كند كه شما در اين سفر تنها نيستيد.


4- پيروزي هاي خود را پيگيري كنيد
نمي توانيد با شواهد استدلال كنيد. منتقد داخلي هنگام برخورد با شك و ترديد مي تواند بسيار بلند و پرخاشگر شود كه مي تواند با حمله به اعتقادات و اعتماد به نفس خود ، گلوله برفي ببندد.


ما تمايل داريم كه بسيار خوب باشيم و به خاطر مي آوريم چه اشتباهي رخ داده است اما به اندازه يادآوري كارهايي كه خوب انجام داده ايم نيست. ثبت سابقه بايگاني از داده هاي ارزشمند را ايجاد مي كند.


هنگامي كه برنده هاي خود را يادداشت كرديد ، هميشه مي توانيد به آنها به عنوان نمونه ملموس از قابليت ها ، شجاعت ها و دستاوردهاي خود مراجعه كنيد. منتقد دروني شما براي نفي چنين نمونه هاي قانع كننده اي از اعتماد به نفس شما نسبت به اقدام ، تحت فشار قرار خواهد گرفت. اين مثالها نوآوري هاي خوبي براي اتصال مجدد با اعتماد به نفس شما و ورزش كردن آن عضله است.

برچسب ها موفقيت , توسعه فردي ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 10
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 50
  • بازدید ماه : 29
  • بازدید سال : 786
  • بازدید کلی : 21332
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی