loading...

بيلدينگ ساز

دنيا رو بايد ساخت. خودش به تنهايي كاري ازش بر نمياد.

بازدید : 304
11 زمان : 1399:2

تخم‌شربتي در حقيقت دانه‌هاي گياه ريحان كوهي است كه به علت داشتن تركيبات موسيلاژي (لعاب‌دار) به‌صورت محلول در آب (شربت) استفاده مي‌شود و پس از جذب آب به صورت ژله‌اي درمي‌آيد ...


تخم‌شربتي در حقيقت دانه‌هاي گياه ريحان كوهي است كه به علت داشتن تركيبات موسيلاژي (لعاب‌دار) به‌صورت محلول در آب (شربت) استفاده مي‌شود و پس از جذب آب به صورت ژله‌اي درمي‌آيد ...

تخم شربتي
تخم شربتي خواص زيادي دارد و اين‌گونه نيست كه فقط براي فصل گرما توصيه شود.
نام‌هاي ديگر اين گياه: بادروج، تره خراساني، اوقيمن، حوك، بورنگ، صريرا و بادروج ابيض مي‌باشد.

خواص تخم شربتي:
تخم شربتي داراي مقدار فراواني پروتئين، آهن، پتاسيم و كلسيم است و در عين حال آنهايي كه در جذب كلسيم مشكل دارند بدانند يك ماده معدني به نام بورون در تخم شربتي باعث انتقال كلسيم به استخوان‌ها مي‌شود.


تخم شربتي براي درمان بيماري‌هاي تنفسي مفيد است.


مخلوطي از آن با زنجبيل و عسل در درمان آسم، سرفه، سرماخوردگي، آنفلوانزا و برونشيت موثر است.
كم كردن وزن بدون گرسنگي كشيدن: دانه‌هاي ژلاتيني تخم شربتي بدون آنكه كالري داشته باشد تا مدت‌ها فرد را سير نگه مي‌دارد و به جاي خوردن داروهاي زيان آور براي كم كردن اشتها، مي‌توان از تخم شربتي استفاده كرد.


نگهداشتن فشار خون متعادل: معمولاً بعد از خوردن غذا به‌ويژه غذاهاي پر نشاسته، فشارخون بالا مي‌رود و اگر تخم شربتي همراه غذا خورده شود مواد نشاسته‌اي به تدريج شكر موجود در خود را آزاد مي‌كنند و به اين ترتيب شما به طور تدريجي انرژي متعادل در طول روز خواهيد داشت.


پيشگيري از ديابت: با متعادل نگهداشتن فشار خون، شانس ابتلا به بيماري ديابت كم ميشود
تخم شربتي داراي خاصيت عطسه آور، سنگ آور و ملين مي باشد
كمك به رفع احساس تشنگي و عطش
حاوي مقادير فراوان امگا۳ ميباشد.


از تخم شربتي براي درمان ناراحتي‌هاي گوارشي مانند درد و ورم معده، نفخ، يبوست، سوءهاضمه و بي نظمي كاركرد روده‌ها استفاده مي‌شود.


خلق و خوي فرد را خوب مي‌كند، خستگي مفرط ذهني، تنش‌هاي عصبي، افسردگي، ميگرن و ماليخوليا را برطرف مي‌كند.از روغني كه با خرد كردن تخم‌هاي شربت به دست مي‌آيد، براي درمان عفونت‌هايي مانند زخم، بريدگي، عفونت مثانه، عفونت پوست و… استفاده مي‌شود.


در كشور چين، از تخم شربتي براي درمان عفونت، درد معده، گزيدگي مار و حشرات و پايين آوردن دماي بدن استفاده مي‌شود.از آن جا كه تأثير ضد اسپاسمي دارد، سياه سرفه را برطرف مي‌كند.


به منظور تقويت قلب، تخم شربتي را در عرق بيد مشك يا نسترن بريزيد و بنوشيد.


به منظور تقويت اعصاب، روزانه يك يا دو بار تخم شربتي را در عرق بادرنجبويه مخلوط كنيد و آن را با عسل شيرين كنيد و بنوشيد.براي درمان تنگي نفس و سرفه‌هاي خشك، يك قاشق مرباخوري تخم شربتي را در يك ليوان آب ولرم حل كنيد و آن را جرعه جرعه بنوشيد.


تخم شربتي داراي مقدار زيادي آنتي اكسيدان بوده و تاثير زيادي در شادابي و جواني پوست دارد.فوايد مصرف تخم شربتي در كاهش وزن:


اگر مي خواهيد بدون اينكه گرسنگي بكشيد يا ورزش كنيد هم چنين بدون مصرف داروهاي پُر خطر لاغر كننده و چسبهاي لاغري وزن كم كنيد تخم شربتي يك راه معجزه گر براي شماست.


تخم شربتي بدليل حالت ژلاتيني خود انسان را تا مدتها سير نگه ميدارد.


چون دانه هاي ژلاتيني آن از آب درست شده، هيچ كالري ندارد و چون آب آن به مدت طولاني داخل دانه ها حتي درون بدن باقي ميماند، باعث ميشود كه بدن احساس سيري كند.


اگر شما تخم شربتي را با غذاي خود بنوشيد، خاصيت ژله بودن آن، باعث ميشود كه مواد نشاسته اي به تدريج شكر موجود در خود را آزاد كنند و به اين ترتيب شما به طور تدريجي انرژي متعادل در طول روز خواهيد داشت .


بر خلاف تمامي قرصها و روشهاي لاغري كه به ناراحتي هاي معده منجر مي شوند مصرف تخم شربتي از ورم معده و ديگر ناراحتي هاي معده جلوگيري ميكند .


همان طور كه مي بينيد تخم شربتي نه تنها شما را لاغر مي كند بلكه هيچ عارضه اي نداشته و تمامي نيازهاي بدن شما را نيز تامين مينمايد.


بدين منظور تنها كافي است مقداري تخم شربتي را در آب حل كرده و ميل كنيد.مصرف تخم شربتي در بارداري و شيردهي:


گفته شده است در دوران بارداري مصرف روزانه 10گرم تخم شربتي براي تقويت قلب و صحت مزاج وخوشرنگي و زيبايي طفل بسيار مفيد است


مصرف تخم شربتي در دوره شيردهي، سبب ازدياد شير مادر ميشود ولي در مصرف آن زياده روي نشود.


مضرات:
1) اشخاص مبتلا به كرم معده نبايد از تخم شربتي استفاده كنند.
2) زياده روي در مصرف تخم شربتي موجب ايجاد سر گيجه و همچنين بروز اختلال در حس بينايي مي شود.

7 گنج

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 95
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 7
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 121
  • بازدید ماه : 178
  • بازدید سال : 673
  • بازدید کلی : 21219
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی